Žmonijos kultūros istorija žino daugybę artefaktų (rankų darbo daiktų), kurie suteikia pagrindą galvoti apie paleokontaktų realumą (turima mintyje kontaktai, vykę senovėje su ateiviais iš kosmoso). Įdomu tai, kad aptinkami ne tik nepaprasti materialūs artefaktai, tačiau ir nepaprastos idėjos, kurios labai smarkiai aplenkė savo laiką! Tai galima pasakyti apie šumerų mokslą, senųjų majų kalendorių, antikinį mokslą apie atomą ar Žemės apvalumą, Irake kasinėjimų metu aptiktas 2 tūkstančių metų senumo elektros baterijas. Nejaugi visa tai žmogaus darbas? Skeptikai mano jog tai ateivių, kurie mus lankė senovėje, darbas.
Taip pat galima paminėti I amžiaus pr.m.e. „skaičiavimo mašiną“, kurią pavyko aptikti nardytojams prie Graikijai priklausančios Andikitiro salos nuskendusiame laive. Ši mašina susideda iš sudėtingos ciferblatų ir krumpliaračių sistemos, leidžiančios vykdyti netgi astronominius skaičiavimus. Savo laiku žinomas nežemiškojo proto ieškotojas amerikietis Karlas Saganas sakė, kad mums iš legendos „reikia kažko daugiau, nei paprasto pasakojimo apie būtybes iš dangaus“. Jei Saganas gyventų šiomis dienomis, tai „kažko daugiau“ tikrai gautų pakankamai.
Pirmieji tokių aparatų atvaizdai, kurių amžius 10-15 tūkstančių metų, aptikti piešiniuose ant urvų sienų Prancūzijoje ir Ispanijoje. Pavyzdžiui, Ispanijos Santandero provincijoje esančiame Altaire pavaizduota bizonų banda, o ant lubų – eilės į skraidančius diskus panašių objektų. Kochistano urve esantys piešiniai vaizduoja dangaus skliautą ir žvaigždes. Astronomus labiausiai nustebino tai, kad žvaigždės atvaizduotos tiksliai taip, kaip jos buvo išsidėsčiusios prieš 13 tūkstančių metų!
Patys žinomiausi pasaulyje piešiniai urvuose yra Tasilio Adžere (Sachara). Kaip manoma, šie paveikslai nupiešti prieš 6-10 tūkstančių metų. Ant daugybės urvų sienų nupiešta tūkstančiai gyvūnų ir žmonių, tarp kurių yra ir figūrų su kostiumais, primenančiais skafandrus. Ypač įspūdingai atrodo didžiulė žmogaus figūra su skafandru („Didysis marsiečių dievas“), kuriame netgi matosi klostės. Tai liudija apie medžiagos elastingumą. Beje, tokių ir panašių paveikslų aptinkama ne tik Afrikoje, bet ir Italijoje, Peru, Australijoje.