Tarp jūreiviu paplitęs prietaras, kad laivo likimas yra labai susijęs su jo pavadinimu. Laivo pavadinimas gali būti ir laimingas, ir atnešantis nelaimes. Pavyzdžiui, jau seniai žinoma, jei ant borto užrašytas pavadinimas „titanikas“ arba „Luizitanija“, reikia laukti neišvengiamos nelaimės. Jūrų kronikos liudija, kad visi trys laivai, kurie buvo pavadinti „Titaniku“, nuskendo, daugiau laivams šis pavadinimas nebesuteikiamas.
Kaip laivas pavadintas…
Savo paskutinį prieglobstį jūros dugne surado ir trys „Luizitanijos“:
– 1901 m. birželio 26 d. prie Balardo kyšulio, esančio netoli nuo Niūfaundlendo, nuskendo anglų transporto-keleivinis garlaivis, pastatytas 1871-ais metais;
– 1911 m. balandžio 18 d. įplaukiant į Stalo įlanką ant Belouzo uolų užšoko ir nuskendo antra „Luizitanija“ – Portugalijai priklausantis 6 tūkstančių tonų vandentalpos laineris;
– 1915 m. gegužės 16 d. pasaulį sukrėtė anglų lainerio „Luizitanija“ tragedija, kurį torpedavo vokiečių povandeninis laivas „U-20″. Tragedijos metu žuvo beveik 1200 žmonių.
Japonų jūrininkams patys nelaimingiausi laivų pavadinimai yra „Toijo-maru“ ir „Seikan-maru“. Tai ne prasimanymas, o faktas: per 27 metus (nuo 1927 iki 1954 metų) karas ir stichija tapo 14-os laivų, turėjusių šiuos pavadinimus, žūties priežastimi.
Tačiau japonai ir toliau savo laivams suteikia lemtingus pavadinimus, o tų, kurie eksploatuojami, nepervadina. Kodėl taip yra, sunku pasakyti. Japonija ne vieną šimtmetį buvo izoliuota nuo kito pasaulio šalis ir vystėsi pagal savas tradicijas. Kaip pavyzdį galima pateikti japonų požiūrį į kai kuriuos skaičius. Jeigu daugumoje šalių prietaringi žmonės bijo skaičiaus 13, tai japonai visiškai nesibaimindami apsigyvena 13-ajame numeryje viešbutyje, sėda į 13-ą vagoną ar skrenda 13-u reisu.
Plaukiojanti nelaimė
Šio tankerio, pastatyto 1953-iais metais, pavadinimas nepriklauso „lemtingiesiems“, juo labiau, kad laivo pavadinimas ne kartą buvo keičiamas. Tačiau šis laivas vadinamas pačiu nesėkmingiausiu jūreivystės istorijoje, nes su juo susiję daugybė nutikimų.
1964-ais metais plaukimas iš Japonijos į JAV truko 8 ilgus mėnesius, ir tai buvo daug nuotykių turintis reisas. Pakeliui laivas susidūrė su kitu tankeriu, tris kartus laive kilo gaisras, teko 5 kartus užsukti į pakelyje esančius uostus remontui. 1968-ais metais tankeryje kilo komandos maištas, o po metų jis nuskendo prie Borneo salos. Po kiek laiko laivas buvo iškeltas, 5 metus atliekamas jo remontas Japonijoje, tačiau jau pirmojo reiso po remonto metu vėl nutiko nelaimė – laivas užšoko ant akmenų netoli Sicilijos.
Per kitus metus laive „Argo Merchant“ net 6 kartus sprogo katilas, kartą sugedo valdymo įranga. Po šių įvykių laivui buvo uždrausta plaukti Panamos kanalu bei įplaukti į Bostono ir Filadelfijos uostus. Pagaliau 1976-ais metais „Argo Merchant“ baigė savo nesėkmių paženklintą karjerą – jis nuskendo prie Keip Kodo pusiasalio (Šiaurės Amerika), užteršdamas jūros vandenį didžiuliu naftos kiekiu.