Egiptas garsėja savo artefaktais kurie vis atrandami žlugus vienai didžiausių civilizacijų žmonijos istorijoje. Dykumos smėlyje prie Džoserio piramidės Sakaroje, Egipte, aptiktas medinis vos 14 cm dydžio žaislas, primenantis paukštį. Jis nestebintų, jei uodega būtų horizontali, o ne vertikali – kaip dabartinių lėktuvų. Tas žaislas dabar saugomas Kairo archeologijos muziejuje.
Specialistai pripažino, kad jo matmenys visiškai atitinka šiuolaikinių lėktuvų matmenis, o sparno profilis visai toks pat kaip amerikiečių transporto lėktuvo „Herkules“. Aerodinaminiame vamzdyje išbandytas žaislas parodė puikius skrydžio duomenis. Egiptiečių mokslininkas dr. H. Mesichas pagal žaislo parametrus pagamino padidintą modelį, kuris puikiai skrido. Tą žaislą archeologai datavo turint 4000 metų.
Po šios sensacijos laukė kita. Istorikas Viljamas Deičas paskelbė hipotezę, kad Egipto faraonas Tutanchamonas prieš 3300 metų žuvo aviakatastrofoje. Ištyręs faraono mumiją jis rašė: „Įdomu pastebėti, kad daugelis Senovės Egipto valdovo šeimos narių, įskaitant Tutanchamoną, mirė sulaužytomis kojomis ir su daugybe žaizdų, lyg mirties priežastis buvo kritimas iš didelio aukščio. Kadangi skraidymai Egipte laikyti dievų užsiėmimu, tai jie buvo valdovų šeimos privilegija“
V. Deičas aptiko nemažai freskose pavaizduotų įvairių skraidymo aparatų. Jo kolegos pagal piešinius pagamino kai kurių modelius, ir dauguma jų skraido. Dar 1848 metais virš įėjimo į Seto šventyklą Abide, Egipte, archeologai aptiko lyg hieroglifų, lyg kažkokių mechanizmų vaizdinių. Bet tik po 150 metų suprato, jog ten pavaizduoti sraigtasparniai ir kiti skraidymo aparatai, atsiradę XX amžiuje. Dabar istorikai ir archeologai linkę manyti, kad faraono Seto I neeilinės pergalės plečiant Egipto valdas galėjo būti pasiektos kautynėse naudojant karo aviaciją.
Tuo sunku patikėti, kaip nelengva tikėti ir Senovės Egipto šventyklose naudojus elektros energija. Tačiau senovinių lėktuvų modelių aptikta ir kituose žemynuose. Kolumbijos banko aukso muziejuje eksponuojama auksinių lėktuvėlių… eskadrilė. Kaip ir Egipte aptiktas lėktuviukas, Kolumbijos lėktuviukai pradžioje laikyti žaislais, vaizduojančiais kažkokius paukščius. Bet 1969 metais amerikiečių juvelyras Emanuelis Staubas atkreipė dėmesį, kad jie labai panašūs į lėktuvus. Zoologas A. Sandersonas patvirtino, jog nėra paukščių tokiomis vertikaliomis uodegomis, o aviacijos ekspertas – kad tai tikrų skraidymo aparatų modeliai. Zoologas žurnale paskelbė straipsnį, ragindamas muziejus paieškoti daugiau panašių modelių. Ir dabar žinoma 730 auksinių lėktuvėlių.
Daugybė lėktuvėlių aptikta indėnų vadų kapavietėse Bolivijoje, Kosta Rikoje, Peru, Meksikoje, Venesueloje. Anksčiau daugelį tyrėjų klaidino tų lėktuvų priekyje pavaizduotos akys ar nasrai. Tokių vabzdžių ar paukščių nėra žinoma buvus ir praeityje. Daugelyje pasaulio muziejų jie eksponuoti su klaidingais užrašais. Štai Čikagos gamtos muziejuje prie tokio lėktuviuko buvo užrašas „Skrendanti žuvis“, Niujorko primityviojo meno muziejuje – „Sparnuotas krokodilas“ ir t. t. Tų lėktuviukų forma skiriasi, bet įsižiūrėjus aiškiai matyti sparnai, fiuzeliažas, vertikali uodega, lakūno kabina.
Skeptikai buvo linkę juos laikyti pagal kažkokių vabzdžių pavyzdį pagamintais žaislais. O vokiečiai medikas A. Enbomas ir lakūnas P. Baltingas iš Lero nutarė skeptikams įrodyti priešingą dalyką. Jie pasirinko du lėktuvėlių pavyzdžius ir pagamino 16 kartų padidintas kopijas. Kad būtų panašesni į pirmtakus, juos net paauksavo. Kadangi negalima buvo nustatyti modeliukų variklių tipų, eksperimentuotojai sukūrė dviejų tipų variklius – propelerinį ir reaktyvinį.
Radijo bangomis valdomų modelių bandymai subūrė daug stebėtojų: jie ne tik puikiai skraidė, bet ir darė aukšto pilotažo figūras: kilpą, statinę ir kitas. Modelių vėjas neblaškė, puikiai sklendė išjungus variklius ir be problemų nusileisdavo. 1998 metais jie buvo oficialiai pademonstruoti Vokiečių aviacijos ir kosmonautikos draugijos suvažiavimo dalyviams.
Aviacijos profesionalai pripažino tobulą tų modeliukų konstrukciją. Kartu reikia suvokti, kad senieji Amerikos gyventojai tokių skraidymo aparatų sukurti negalėjo. Modeliukus jie galėjo pagaminti tik nukopijavę matytus. Gal per drąsu teigti, bet lieka viena išvada: maždaug prieš 3000 metų virš Amerikos žemyno skraidė reaktyviniai lėktuvai! Kas juos sukūrė?
Jie buvo supermenai….